Bedenin ve diğer kullanılan şeylerin temizlenmesine "zahiri taharet" denir. Kalbin ve ruhun temizlenmesine de "batını taharet" denir. Zahiri taharet ancak batini taharetle fayda verir. O da taat ve ibadetinde halis niyyet sahibi olmak; kibirlilik, cimrilik ve diğer bütün kötü huylardan kalbi temizlemek, ibadete layık ve müstehak olanın ancak Allahü Teala Hazretleri olduğunu bilmek, O’nun emirlerine uyarak, O’nun azamet ve celalini düşünerek ibadet etmekle olur. Böyle zahiri ve batını temizliyerek ibadetlerini yapanlar meleklerle beraber belkionlardan daha efdal olurlar. Cenabı Allah Teala,
Ervah (ruhlar) alemini yaratınca üç kısma ayırdı: Bir kısmına akıl verdi, şehvet vermedi. Bir kısmına da şehvet verdi, akil vermedi. Bir kısmına da hem akıl verdi, hem de şehvet verdi. Birinci kısım melaike-i kiram, İkincisi hayvanlar, üçüncü kısım insanlardır. İnsanlardan aklına uyup şehvetine uymayanlar Allah Teala’nın yanında meleklerle beraber, belki daha faziletli olurlar. Şehvetine uyup aklına uymayanlar, hayvanlardan daha aşağı mertebeye düşerler.
Allah’ım, bizi hakkıyla temizlenenlerden ve
kurtulanlardan eyle!
Internet Explorer tarayıcısının 9.0 ve daha eski sürümlerini desteklememekteyiz. Web sitemizi doğru görüntüleyebilmek için tarayıcınızı güncelleyebilirsiniz, güncelleyemiyorsanız başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsiniz.
Sizlere en iyi alışveriş deneyimini sunabilmek adına sitemizde çerezler(cookies) kullanmaktayız. Detaylı bilgi için Kvkk sözleşmesini inceleyebilirsiniz.