Aziz Müslümanları
Yüce Allah (cc) bu ayet-i kerimede şöyle buyuruyor:
“Ey iman edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar) fal ve şans okları birer şeytan işi pisliktir. Şeytanın amelinden bir pisliktir ki bunlardan uzak durun ki kurtuluşa eresiniz.”99
Ahlaksızlığın ve bütün kötülüğün anası, kaynağı olarak içkiyi ele aldık. Çünkü yüce peygamberimiz (sav) şöyle buyurdu:
“İçki, (şarap) bütün kötülüklerin anasıdır.”
İnsanları hayvanlardan ayıran en büyük özellik akıldır. Yüce Allah’ın insanlara verdiği en büyük nimettir. Bu akıl sayesinde insan, kendisinden çok üstün kuvvetleri emri altına almaktadır. Kendisini bir anda parçalayacak aslanı kafese koymakta, bir pençesiyle insanı ezecek fiili,aklı, zekasıyla istediği gibi oynatmakta, önüne gelen herşeyi sürükleyip alıp götüren ırmağa aklıyla bilgisiyle sed çekmekte, baraj yapmaktadır.
İşte bu akıl nimeti sebebiyle, Allah insanı, kendisinin yeryüzünün halifesi yapmıştır. Yani Allah adına yeryüzünü idare etme yetkisini insana vermiştir. Hatta yerde, gökte ne varsa hepsini in¬sanın emrine vermiştir.
“O (Allah) göklerde ve yerde ne varsa hepsini, size boyun eğdirmiştir.”
Yerde ve göklerde ne varsa hepsini Allah, insanın emrine verdi. İnsanda aklıyla Allah’ın verdiği nimetlerden istifade etti. İnsanoğlu, aklı ve zekası ile bulduğu ilim ve fenle gezegenlere, aya gitmekte, oralarda faydalanacağı nimetleri aramaktadır.
İşte Allah’ın verdiği bu akıl nimetini koruması için insanın çok özen göstermesi gerekirken içki içmekle kendi arzusu ile bu akıl nime¬tini mahvetmektedir.
İçki insan iradesini yok etmektedir. Artık aklıyla değil, hisleriyle, içgüdüsü ile hareket etmektedir. Ağzından çıkan sözün kontrolünü kaybetmektedir. Tıpkı hayvan gibi serbest hareket etmektedir.
Akıl, sinir mütehassısı Bakırköy akıl ve sinir baş hekimi (eski) Prof. Dr. Mazhar Osman, içkinin beyinde akıl hücrelerini nasıl tahrip ettiğini filmlerde gözler önüne sermekteydi.
İşte bu sebeple Yüce Allah, şu ayetlerle içki ve kumarı kesin olarak yasak etmiştir:
“Ey iman edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar) fal ve şans okları birer şeytan işi pisliktir. Bunlardan uzak durun ki kurtuluşa eresiniz. Şeytan İçki ve kgmar yoluyla ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak, sizi Allah’ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık (bunlardan) vazgeçtiniz değilmi?”ioo
Bu ayetlerde (hamr) şarabın haram kılındığını Yüce Allah beyan etmektedir. Ancak bu haramdan maksadın sarhoş eden her türlü içki olduğunu, Kur’an’ın en büyük tefsircisi olan Peygamberimiz (sav) bildirmektedir. Çünkü şarabın haram olmasının sebebi, insanı sarhoş etmesi, aklı yok etmesidir. Zaten ikinci ayette içkinin zararları sayılmaktadır.
Her türlü sarhoş edici içkinin, şarap olduğunu ve haram olduğunu Peygamberimiz şu hadisle beyan etmektedir. Yemen’den bir heyet
100 Maide suresi, ayet. 90-91
203geldi ve şöyle dedi: Ey Allah Rasulü, bizim mem-leketimizde (nebiz, hurma suyu) içki yapılır. O da haram mıdır?
Allah Rasulü: O da sarhoş edici midir?
Onlar: Evet sarhoş edicidir, dediler.
Allah Rasulü (sav) şöyle buyurdu:
“Her türlü sarhoş edici şaraptır. Ve her türlü şarap haramdır.”
Hz. Ömer (ra) şöyle tarif eder:
“Hamr (şarap) aklı yok edendir.”
İşte bu ayetlere ve hadislere dayanarak sarhoş edici her türlü içkinin haram olduğuna bütün İslam müctehidleri ve mezheplerince ittifakla karar verilmiştir.
Bazı kimseler, az içilirse zarar etmez, haram olmaz diyerek kendilerine mazeret aramaktadırlar. Bu basit mazeretler az içkiyi helal kılmaz. Çünkü birşeyin çoğunun haram olması, azının da haram olmasını gerektirdiğini yine alemlere rahmet olarak gelen nur Peygamber (sav) bildirmektedir:
“Birşeyin çoğu haram ise azı da haramdır.”
İnsanlar bugün, birçok ülkelerde kendi dinlerine ve inançlarına göre içki haram olmamasına rağmen içkinin zararından dolayı içki aleyhdarı cemiyetler kurmaktadırlar. İnsanları bilhassa gençliği kurtarma çarelerini aramaktadırlar.
Bütün dünya, içkinin zararlarını bildiği halde maalesef bol miktarda içmekte, her sene binlerce trafik kazalarına sebep olmakta, binlerce ölü, yüzbinlerce yaralı.
Her yılbaşında sarhoş olanlara, arabalarını sürmeleri için şöfor verileceği ilan edilmektedir. Ne kadar komik. Hangi sarhoş bunu ister? Sarhoş olan sarhoşum demez ki. Zil zurna sarhoş olanların trafikte yakalandığında sarhoş olduklarını kabul ettikleri hiç görülmüş müdür?
Bazı kimseler de şöyle derler: Düğün, dernek gibi toplantılarda arkadaş hatırı için az birşey içiyoruz. İnşaallah, Allah affeder bizi derler. Ama Allah’ın affedeceğine dair garantileri var mı? Ya affetmezse.
Veyahut içki içerken ölürse ne olacak?
Allah Rasulü (sav) şöyle buyuruyor:
“Zina yapan mü’min olarak yapamaz, şarap İçen mü’min olarak içemez, bunları yaparken iman kalplerinden çıkar, başlarında gölge gibi bekler, zina ve içkiyi bıraktığında kalbine döner.”
Bazı kimseler de birayı, alkolü az olduğu için alkollü içkiden saymamaktadır. Ne kadar yanlış bir görüş. Bir bardakta olmasalar da ikinci, üçüncü bardakta sorhoş olmaktadırlar. Sokaklar bira içen sarhoşlarla dolmaktadır. Birayı alkollü içecekten saymayanlar bira kapitalistlerinin çok büyük reklamları neticesi tekel içkiler, satma ruhsatı olmayan yerlerde alkolsüz meşrubat gibi satılmaktadır. Sokaklar bira şişesinden geçilmemektedir.